Kaylas

Adventsdrink 18

Kategori: Vardagsliv

DAG 18 🍸 Caramel Apple Martini

Jag älskar söta och lätt syrliga äpplen, så idag blir det äppellikör i drinken. Men med en något rikare/fylligare smak - Kolashots- och kaffelikör. De balanserar äppelsmaken, och påminner mig om min knäckiga äppelpaj jag gör på hösten.

4:e advent idag, julafton är bara 6 dagar bort. Milda makter…

6 cl apple sourz (äppellikör)
6 cl kola-shot (jag använder Werthers Original)
1 ½ cl Kahlua kaffelikör

Mortla det hårda godiset till ett grovt pulver. Blanda med vodka och häll i en flaska. Låt stå i ca 2 dygn tills godiset har lösts upp.

Gnugga kanten på ett martiniglas med en äpple skiva. Doppa i råsocker.
Blanda alla ingredienser i en shaker med is. Sila i glaset. Garnera med äpple skiva.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: