Kaylas

NYTT ÅR OCH PEPPBOK

Kategori: Vardagsliv

 
Nytt år, nya utmaningar och möjligheter. Nu har vi lämnat 2016 och ett nytt spännande år väntar...

Jag vill önska er alla god fortsättning och tacka innerligt för att ni funnits i mitt liv 2016 och jag hoppas få fortsätta möta er under 2017.

Gårdagen firade jag och hjärtat med 3-rätters och lite bubbel, det fick bli alkoholfritt eftersom jag äter medicin för min skadade nerv, och då får jag inte kombinera den med alkohol. Här ser ni vår nyårsmeny!


Då har det blivit dags för den årliga perioden av eftertanke! Vad vill jag ta med mig in i det nya och vad vill jag släppa? Vilka önskningar ska jag formulera?

Ett löfte kan man ge när som helst, men helst under en period då man känner sig stark och är balanserad, då kan det fungera. Eller så kan man önska sig någonting i det tysta, och inte berätta för någon - det kan slå in! Jag tog ett beslut i mars 2015 att sluta röka efter ha varit rökare i över 40 år - det var det bästa jag gjort på länge.

I år ska jag även jobba mer med mina häxbrev, få fart på det magiska igen. Arbeta mer med mina hemsidor om tarot och kristaller. Ta mig ordentlig tid för yogan och meditation.

2016 har varit ett tungt år, och man hoppas ju alltid vid nyår att nästa år ska bli bra. Jag har blandade känslor inför 2017 och anar både förbättring och mörker i världen på många plan. Kan inte hjälpa att tro att även 2017 blir tufft… Om man tolkar planeter samt andra tecken tyder det på att vi är inne i en mörk period. Så bäst att vara förberedd och ändå se fram mot ljuset igen. Fler än jag känner det säkert också, så att vara förberedd på motgångar och ladda in vit energi och meditera är några saker vi alla kan göra.

Nyårslöften brukar jag inte ge, men om det ska vara något så är det att försöka se något positivt i var dag. Ska skriva upp dagens positiva i dagboken, då blir det sen 365 positiva saker - som en pepp-bok ungefär :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: