Kaylas

KAYLAS KALENDER - Lucka 21

Kategori: Vardagsliv

Dagen började med ett besök av elektrikern som kom och satte upp min takfläkt, sen kom en kille och kolla fönstren, för han ska sätta upp gardinfästen här i morgon.

 

Annars så é julförberedelserna i full gång här idag. Gör inlagd sill, köttbullar och Jansson. Det blir 3 sorters sill; senaps- gräslöks- och vanlig inlagd sill.

 

 

Har även varit på körskolan och lärt mig backa runt ett gathörn. Det gick ganska bra, men det é mycket att tänka på ute i trafiken…

 

Hittade den här enkäten på nätet Jag älskar listor så jag hänger på!


Hur ser din/dina adventsljusstakar ut i år?
Som den ser ut varje år. Vi har en rund porslinsskål med en hållare i metall med plats för fyra ljus. Jag har också ha ett decemberljus/kalenderljus, där man tänder en bit varje dag.

Byter du till julgardiner?

Ja i köket och vardagsrummet gör jag det. I köket är det vita gardiner med polkagrishjärtan på, kappan går i vågor som man knyter upp med röda rosetter. I vardagsrummet är det gröna gardiner med klädda julgranar på. I sovrummen sätter jag upp vita gardiner som jag hänger julgranskulor i nederkanten.

När tar ni in granen?
Det varierar. Egentligen tycker jag att den ska in dagen före julafton.

Riktig gran eller plast?
Det spelar ingen roll egentligen. Men en gran gjord av plast är nästan lika fin som en riktig, bra ur miljösynpunkt. Riktig gran mest för doften skull och för att det ska vara så.

Vilket julgodis är din favorit?
Oj svårt för sockertrollet att svara på men det är nog knäck.

Vilken är din favoritjulkaka?
Jag äter inte så mycket kakor på jul. Men det blir min saffranslängd med choklad (och så pepparkakorna förstås men de är mer en hela-december-kaka).

Vad gillar du bäst på julbordet?
Oj vad svårt, eftersom jag inte é är nån skinkälskare får det nog bli Jansson och sillsallad.

Vilken är din favorit-julskiva?
Jag gillar Elvis så hans Christmas Album given, men jag spelar också mycket annat, så helst blandar jag nog en egen playlist.

Vilken är din favorit-jullåt?
Oj det finns så många fina och bra men Triads ”Tänd ett ljus” & Whams ”Last christmas” hör till favoriterna.

Vilken är din favoritsnutt i Kalle Anka på julafton?
Ferdinand é ju lite gullig, men favoriten é absolut Askungen, älskar de små sjungande mössen.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: