Kaylas

KAYLAS KALENDER - Lucka 24

Kategori: Vardagsliv


EN RIKTIGT GOD JUL ÖNSKAR JAG ER ALLA. Hoppas den blir både mysig & magisk




Min jul firar jag här hemma i år. Har min lilla gumma här, sen kommer släkten hit på middag oxå. Så allt är frid och fröjd, men jag saknar snön i år. Vi hade lite lite grann, men det försvann med regnet igår kväll...

Skinkan i blöt
Risgrynsgröt
Korv och lutfisk
Undra om man är riktigt frisk
Rödkål och köttbullar
Man äter till man rullar
Pressylta och kalvsylta
Uppknäppta byxor som man inte vill skylta
Grisfötter snaps och tunga
Julmust svagdricka och folk som börjar sjunga
Bröd och gryta med dopp
Hoppsan där knäpptes ännu en knapp opp
Revben brunkål och grönkål
Nu har snart magen fått vad den tål
Sillar och Janssons och gravad och rökt lax
Risalámaltan kommer strax
Rödbetssallad och sillsallad
Benen snart sviktar man måste bli vallad
Ägghalvor räkor och omelett
Nu behöver kroppen stadgas med spett
En måltid som räcker i flera dar
Nu är det bara godiset kvar…

Kommentarer


Kommentera inlägget här: