Kaylas

GOD FORTSÄTTNING

Kategori: Vardagsliv

Jul- och nyår é nu slut. 1:a dagen på ett nytt år! Ja nu har tomtarna åkt hem till Nordpolen igen, de tog tåget tidigt i förmiddags ;)

Hur känns det? Lämnar du något bakom dig eller blickar du istället in i framtiden? Har du lämnat några nyårslöften?

 

Jag gav ju mig själv några nyårslöften, men inte till någon annan i alla fall. Det brukar räcka med att brottas med sitt eget dåliga samvete att man inte tränar tillräckligt eller inte gör - eller gör, än det ena än det andra.

 

Idag var jag iaf ute och promenerade i snön här. Vi har verkligen fått mycket snö, det kom säkert 15 cm igår. Härligt var det ute, bara -1 men det blåste lite och så snöade det också. Bra att trampa på i snömassorna, då blir ju promenaden nästan som ett träningspass – man får ta i och man får lite puls ;) Jag brukar iofs alltid gå i raskt tempo, för jag tycker det ska kännas att man varit ute och rört på. Strosa omkring och filosofera é inget jag gör särskilt ofta. Jo filosoferar förstås men inte strosa runt.

 

Himla härligt att se alla glada barn och föräldrar i pulkabacken på Golfängarna. Rosenkindade skrattande barn som ser ut som små pingviner med sina tjocka overaller, och föräldrar som inte ser megastressade ut, utan bara njuter av att vara tillsammans mé barn och maka/make. Nästan så man själv saknar den tiden då mina döttrar var små, men bara nästan.

 

Efter promenaden hamnade jag i tv-soffan mé en mugg kaffe och lite godis från igår. (Det é ju lördag idag = godisdag.) Nu har vi precis ätit middag här, så nu é jag både trött & mätt. Det får bli en stund på facebook, sen hamnar jag säkert i soffan igen ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: