Kaylas

Soligt & varmt idag oxå

Kategori: Vardagsliv


Ja nu é jag ”hemma” i Skövde igen (kom hit i fredags.)Har ju fått sommarjobb här, på ett gruppboende för ungdomar. Jag jobbar som undersköterska/ledsagare åt en tjej. 1:a arbetspassen var nu i helgen. Det var helt ok och XX é glad och positiv, så hon är lätt att jobba med. Vi var ute nästan hela helgen, det var varmt och klibbigt, men härligt med frisk luft och sköna promenader. Denna helg var vi bl.a ute och kikade på stan, vandrade i parker, fikade och såg en konstutställning.

 

Igår hade jag en heldag med min lilla gumz, för hon var ledig från jobbet.  Det blev mest shopping, vi var både nere i Stallsiken och på Elins esplanad. Jag fick en handväska av stumpan också. Sen gick vi hem och åt middag och fikade med blåbärspaj. Jag hjälpte gumman med att färga håret, så nu é hon en riktig rödtott.

 

Till er som saknar horoskopen, vill jag meddela att jag har gjort en astroblogg nu istället. Veckans horoskop och fakta om kärleken, stjärntecken och allt som rör astrologi hittar ni nu i Kaylas Astroblogg. Idag har jag skrivit om månadens kärleksastro - Så blir kärlekslivet i juli.

 

Annars har jag bara tagit det lugnt och vilat idag. Jag é fortfarande inte frisk från min förkylning. Men nu har jag inte så mycket snuva kvar, bara den där envisa hemska hostan.  Senare i kväll blir det en stund i tv-soffan, det é ju både ”Allsång på Skansen” & ”Morden i Midsomer”

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: