Kaylas

FREDAG = JOBB, IDOL & FREDAGSMYS...

Kategori: Vardagsliv

Har jobbat ett par timmar idag, det é alltid trevligt. Men jag vill ha mer timmar, lite trist att bara jobba en
dag i veckan ju...

 

Helgen blir lugn här. Går väl en sväng till minneslunden i morgon och tänder ljus. Idag blev jag lite vemodig när jag tänkte på allhelgonahelgen. Förr, när jag bodde i Skövde, gick vi alltid till min farmor och åt 3-rätters middag, sen traskade vi upp till kyrkogården och la krans på graven och tände ljus. Nu finns ju varken farmor eller min mamma längre. Och jag bor ju i Stockholm...

 

Ikväll blir det Idol på tv, man har ju sina favoriter man måste kolla på, och se hur det går för dem.
För första gången i Idols historia sjunger en av deltagarna (MOA) en egen komponerad låt i en fredagsfinal. Stackars André är fortfarande sjuk. I går natt åkte han in på akuten för att han mådde så dåligt. Läkarna misstänker att han har haft lunginflammation under hela sin tid i Idol. Men nu har André bestämt sig för att gå upp på scenen i kväll trots sjukdomen.

 

Utdrag från Andrés blogg:
"Jag ska sjunga idag!!!!!!!!! Jag går upp på scenen på idol2011 idag!"

Det är sista fredagsfinalen i Idolstudion i Stockholm. Efter i kväll drar hela Idoltåget ut på turné och första stoppet blir Gävle nästa veckan. Och efter i kväll och veckans utmaning Min Audition vet vi vilka 6idoler som följer med på den stora Idolturnén.

 


Igår skrev jag in mig på körskolan - Kärringen ska ta körkort :)

Fick bokpaket igår, körkortsboken, vägmärkestest, studiehäftet & vägmärken o vägmarkeringar. Teorin början 6/12, intensivkurs - så till jul/nyår har jag körkort, förhoppningsvis.

 

Sen ingår det 20 tester på nätet i min kurs oxå + teorin på körskolan. Ja det ska bli kul, men lite pirrigt é det ju såklart. Det é ju så kort tid det ska fixas på. Men hellre det än att gå o traggla o aldrig bli klar.

 

Japp, intensivkurs blev det. Först läser man ett par teorilektioner, sen kör man i 2 veckor ( 15 körlektioner) sen slutprov och uppkörning. Börjar den 6:e december, så nångång vid jul/nyår har jag kortet – förhoppningsvis. Men dyrt é det, 13.990... Men allt för att kunna få ett jobb lättare.

 

Jag har ju studieteknik att plugga iaf, men det é mycket med teorin och alla vägmärken - hua... Men jag har den inställningen att jag ska fixa det. Man é aldrig för gammal.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: