Kaylas

NU ÄR DET HÖST på riktigt...

Kategori: Vardagsliv



Ja så ser min vecka ut! Ska ni göra nåt roligt (eller trist) skriv en kommentera och berätta.


Idag berättar jag lite om höstens och vinterns mode. I morgon kommer rapport från företagen. Vi börjar med - H&M, Lindex, Ellos, La Redoute, Halens. Så jag hoppas ni kikar in i morgon igen :)

Höst-vinter 2011-12 blir det mest välklädda modet vi sett på länge! Redan denna höst har vi börjat utveckla de välklädda koncepten, men nu förfinas de och ger oss flera bra spår att utveckla för inköp och butikskoncept.


Rätt klädd utomhus i rejäla kängor och med varma vädervänliga ytterplagg är prioriterat i funktionalismens land Sverige. Satsa även på capen både i stickat och vävt. Skinnjackan både för herr och dam är fortsatt superviktig bas i garderoben. Höstjacka i september, innejacka från november (för damerna särskilt). Bälten, se över ert sortiment, efter år av handväskor, stora väskor och skotrenden, så är det bältet som vi ser hösten 2011. Förstås matchat till övrigt sortiment. Kraftigare material i läder och skinn. En känsla av ”investering” för kunden ger bättre möjlighet att förklara kvalitet och pris. Halsdukarna är både stora och grovstickade eller små vävda med mönster. Vi vill fortsätta uppdatera garderoben både för herr och dam med just halsduken. Gärna rundstickad!


Höst-vinter 2011-12 är en snygg och väl genomtänkt säsong med 2 huvudspår: totalt välmatchat eller helt omatchat. Dvs. vi låter kunden blanda och ge beroende på vad de vågar sig på. Förstås kan det vara samma kund vid olika tillfällen (jobb/fritid). Var uppmärksam på resegarderoben. Många pendlar och har övernattningar i jobbet. Lätt att packa utan att det skrynklar, bekvämt för långa dagar på tåg och flyg. Fiffiga resevänliga accessoarer, som lilla inneväskan man har i handväskan med det allra viktigaste. Bara att flytta från väska till väska efter matchning och behov i morgonruschen. Praktiskt och sofistikerat! Mobil, läppstift och plånbok, var sak på sin plats. Männen har samma behov, då vi mer eller mindre släpar runt på ett bärbart kontor. Allt som kan underlätta är välkommet och attraktivt!


TEMAN FÖR HÖSTSÄSONGEN


AUTHENTIC – Här tar vi oss ut i naturen och inspirationen är mjuka bruntoner, bekväma plagg lager på lager som passar alla åldrar. Gärna en flirt med de vackraste ullkvaliteter eftersom stickat är stilbärare här för både herr och dam. Sportigt eller casual, du bestämmer stilen inom ramen för en mjuk färgskala. Alltid till rejäla kängor som ska synas.

 

REMIX – Är en skön blandning för de som är lite mer edgy och unga i sin klädstil. De har nu lärt sig att blanda färger mönster och material på ett eget sätt. 60talets popkonst influerar till enkla grafiska mönster på kläder och accessoarer, liksom skidmodet från den tiden är tillbaka, kanske rentav för citylooken också. Londoninfluensen är tydlig, särskilt för färger och mönsterblandningen!

 

PERSONAL STYLE – Från sommar till vinter blir vi mer ombonade och välklädda i kavaj och uddaplagg. Rutan istället för randen förstås. Helblommiga mönster för blus och klänning blir alltmer viktigt igen efter säsonger av enfärgat. Vi reser denna gång lite långsammare med tåg genom landskapen. Mötet med andra människor är viktig drivkraft i denna stil. Att fånga stillbilden!

 

CLASSIC NOUVEAU – Mums - klassikerna för festen. Ungt sexigt i svart spets eller ladylike som på 50talet. De klassiska elementen som kostym (även för dam) och lång rock, liksom perfekta strikta blanda frisyrer och välputsade skor och accessoarer är självklara i denna garderob. Helsvart som alltid rätt, men gärna även alternativ i djup plommon och midnattsblått.

 

Även om vi verkligen gillar denna säsongs färger, kvaliteter och plagg så ter sig säsongen höst/vinter 2011-12 bli riktigt spännande, mycket känns nytt och spännande! Säger Modebutikernas VD Jeanette Georgie-Gustafson.

 

Och här är höstens trender från Ellos

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●

Kommentarer


Kommentera inlägget här: