Kaylas

GRATTIS MAMMA

Kategori: Vardagsliv

 

Min mammas födelsedag är i dag. Födelse blir ett sådant märkligt ord när det handlar om någon som inte längre är i livet. För vad är en födelse värd om dess resultat inte längre existerar?

 

Mamma skulle ha fyllt 77 år idag. Hon fick inte ens uppleva sin 55:e födelsedag. Men åren går ändå, de här dagarna passerar. Hennes bortgång stannade inte världen. Men sorgen, den stannar, och växer dagar som dessa.

 

Jag vet vad min mamma skulle ha velat göra om hon vore här för sin födelsedag. Hon skulle ha samlat hela familjen till middag o sen hade det blivit kaffe & tårta…

 

Under dom här åren har många saker förändrats, och en del till det bättre men en viktig person saknas oss och det är DU. Tiderna förändras, och nu när jag tillhör den äldre generationen så känner jag ansvaret att föra berättelserna och minnena från förr, vidare med mina barn, som du gjort med mig och dina barnbarn.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: