Kaylas

BESÖK AV PÄRLAN

Kategori: Vardagsliv

Ja i måndags kom Pärlan hit till storstan. Vi har haft ett par välfyllda dagar mé både nöje, shopping och socialt umgänge. Måndagen tog vi det lugnt, tog en promenad runt Lötsjön och sen satt vi hemma och babbla o bubbla. Jo Pärlan bjöd på bubbel, för hon é ju nygift. Hon gifte sig hemligt den 2 augusti. SÅÅÅ GLAD för hennes skull, men lite förtretad för att jag inte fick vara med…
 

I tisdags vandrade vi runt 7 timmar på Skansen. Vi hann med att kika på djuren och dricka en latte, innan det var dags för Allsång, och kika på Mums-Måns (det é Ida som döpt honom till det.)


Onsdagen tillbringade vi i city med shopping i 5 timmar i regnet. Vi var helt slut när vi kom hem. Fötterna värkte till 1000. Vi var och hälsade på hos La Reina – alltid lika trevligt att komma till hennes butik. Hon har flyttat hit butiken från Skövde, så hon é en kär gammal vän från min tid i Skövde.
 

Torsdagen var vi hemma hela dan. Tog en sväng i Hallonbergens centrum bara. Sen städade Pärlan lite här och jag bakade bananrulltårta för D skulle komma på fika på kvällen.


Idag följde jag mé henne till stationen i Sumpan och vinkade av henne vid tåget. Nu ska jag plocka undan xtrasängen och fixa till sovrummet igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: