Kaylas

LITE LITE BÄTTRE... PEPPAR PEPPAR

Kategori: Vardagsliv

IDAG FIRAR VI - NEJ INTE FIRAR KANSKE, MEN KOMMER IHÅG FÖRINTELSENS MINNESDAG



Den 27 januari är den internationella minnesdagen för Förintelsens offer och samma datum som koncentrationslägret Auschwitz befriades år 1945. FN deklarerade år 2005 denna dag som en internationell minnesdag över Förintelsens offer. Sedan år 1999 är dagen en nationell minnesdag.

Minnesdagen uppmärksammas med ceremonier, tal, fackeltåg och utställningar över hela världen i en årlig manifestation för att bekämpa intolerans, främlingsfientlighet, rasism och antisemitism. På flera platser i Sverige framträder överlevande tillsammans med barnbarn till andra överlevande.

En bra pdf-bok som berättar om detta hittar du här!

Jag själv mår lite lite bättre nu, men é långt ifrån bra. Allt känns ganska okey när man vaknar och går upp o käkar frukost. Men sen efter ett tag kommer mattheten krypande igen, huvudvärken börjar, bihålorna täpps sakta men säkert igen, och jag börjar känna mig tungandad igen... Tycker att jag proppar i mig så mycket mediciner så jag borde bli piggelin strax.


Nu har jag varit sjuk 1 vecka, så nu vill jag bli frisk. Längtar efter att få gå ut o få frisk luft, promenera runt Lötsjön, bara gå ut och strosa... Men nu har jag ingen ork alls till det. Bara tanken på ansträngningen gör mig svag. Blir ju helt slut bara av att diska här nu...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: