Kaylas

TILL DOKTORN IDAG....

Kategori: Vardagsliv

 

 

 

 

 

Ja jag var tvungen att ringa och få en tid för min onda mage nu. Har haft jätteont i 4 dagar nu. Så jag ringde VÅC i morse och fick en tid kl. 13:30 - hoppas det inte é nåt jätteallvarligt.



Så min helg blir lugn, ska försöka kurera mig. Sen får man ju inte missa melodifestivalsfinalen i morgon


 

 

 

 

 

Efter flera år av blygsamma placeringar visade Eric Saade i fjol var skåpet skulle stå. Med sitt bidrag ”Popular” tog han Sverige till en tredjeplats i Eurovision Song Contest i Düsseldorf – vår bästa placering sedan Charlotte Perrelli knep vinsten tolv år tidigare (1999). Kommer någon av årets tävlande att kunna ta oss hela vägen?

 

David Lindgren och Lisa Miskovsky skrällde sig båda in i Melodifestivalens final. Medan alla blickar riktas mot storfavoriten Loreen har de ett strålande tillfälle att smyga sig fram och överraska igen.

 

Han gled in i tävlingen lite som på ett bananskal när Anna Järvinen plötsligt hoppade av. Med ”Shout it Out ” (en låt som ratats av Danny Saucedo) plockades David Lindgren in i Melodifestivalens andra deltävling, bland schlagerrävar som Andreas Lundstedt och Sonja Aldén.Ingen tog egentligen någon större notis om den okände musikalkillen. Förrän han gick och vann.

 

Även i delfinalen i Malmö talades det om en skräll. Där var det Lisa Miskovsky som överraskade med att gå direkt till final. Ingen hade räknat med att hennes stillsamma "Why start a fire" skulle placera sig före favorittippade hårdrockarna Dynazty, Eurovisionvinnaren Charlotte Perrelli eller duon Christer Sjögren och Lotta Engberg. Inte ens hon själv. Men när man inte förväntar sig någonting så känns det som att det blir extra roligt.

 

Fast udda som jag är, så gillar jag Björn Ranelid & Thorsten Flinck bäst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: