Kaylas

BARA GLADA NYHETER

Kategori: Vardagsliv

Jag har fått en praktikplats – sååå glad. Ska börja i Spånga på Erikshjälpens secondhandaffär. Var där i måndags och pratade med en arbetsledare och kollade hur det såg ut. Butiken é stooor, över 1300 kvadratmeter och den nyrenoverade lokalen är fylld till brädden med skänkta möbler, husgeråd och andra spännande prylar. Här finns också specialutvalda kläder under vinjetten Återkommande mode, som särskilt riktar sig till unga som söker något annorlunda och vill skapa sig en egen stil. Och idag fick jag besked att jag var välkommen dit. Ska bli så skönt att få komma igång mé jobb igen. Har varit arbetslös alldeles för länge nu ju.

 
Ett stort GRATTIS till förlovningen Prinsessan Madeleine & Chris O'Neill. Strax efter klockan 9 på torsdagsmorgonen tillkännagav hovet förlovningen på sin webbsajt. Till sommaren blir det kunglig bröllopsyra i Sverige. – Han är min själsfrände, säger Madeleine i en intervju.
 
 
Tommy Myllymäki , vinnare i kockarnas kamp: Jag kanske inte rent tekniskt är den duktigaste, men jag är ganska bra på att få till det smakmässigt.
 
Stefano Catenacci, (46) hade sedan tidigare tävlingar skrapat ihop en ledning på 8-2 över sin motståndare. Då svarade Tommy Myllymäki (34) för en osannolik vändning – Det var i princip ett mission impossible att kunna vända hela den tävlingen. Stefano hade en fantastisk prestation innan. Jag var absolut nervös, men det kändes ändå någonstans helt okej, säger Tommy.

Catenacci är ju en tekniker, och Tommy kanske är lite mer en finlirare. Eller så har de bara olika tradition och sätt att laga mat. Någonting måste det ju betyda när man hämtar upp ett sådant försprång. Jag tyckte det var synd om Stefano, även om jag höll på Tommy hela tiden. Han har varit min favorit hela programserien.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: