Kaylas

ADVENTSKALENDER - Lucka 4

Kategori: Vardagsliv

Denna lista har cirkulerat bland julbloggarna ett tag. Jag har ingen aning om vem som skrivit den men här är i alla fall mina svar. Vore kul om ni också skriver något i kommentarer, eller lägger ut det på er sida/blogg.
 
Vet du hur/var och med vilka du ska fira julafton i år?
Ja - nere i Skövde med mina barn och barnbarnet.

Vet du hur du ska fira nyår, i så fall hur?
Jag firar hemma i Sumpan, men vet inte hur än.

Vad önskar du dig i julklapp?
Varmluftsborste

Brukar du stiga upp och åka på julotta på juldagsmorgonen eller har du gjort det förut?
Näe det é ingen tradition vi har. En gång när jag var liten var jag på julotta, då sprang en råtta över kyrkgolvet – det é det minnet jag har därifrån.

Har du börjat köpa julklappar ännu?
Jaa, jag é nästan helt klar!

Vilken scen är bäst ur Kalles jul klockan 3 på julafton?
Tomtens verkstad och Tjuren Ferdinand.


Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja oftast, jag har inte så stora förväntningar, det blir inte bättre än vad man gör sig.

Brukar du känna att det är skönt när julen är över?
Näe – har ingen speciell känsla efter jul

Vad är viktigast och minst viktigt på julbordet?
Skinka och sill é viktigt, minst viktigt é dopp i grytan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vilken julmust är godast?
Apotekarnes

Vilket glöggmärke är godast?
Blossa

Har du firat jul utomlands någon gång?
Nej

Vilken jullåt är den bästa, varför?
Oj den var svår, finns ju så många. Men jag gillar Last christmas med Wham.



Vilken julfilm är den bästa, varför?
Svårt val men Grinchen, den är rolig, mysig och har ett fint budskap och massa julstämning!

Bästa julkalender?
Teskedsgumman

Vilken artist tycker du är juligast av alla?
Bing Crosby och Carola

Har du varit Lucia någon gång?
Ja och nej, inte i skolan eller offentliga sammanhang, men hemma.


Vad är ditt bästa råd för en bra jul?
Fira utan krav och stress. Lite smart planering, då och då i lagom stora doser kan vara svaret på hur du kan få din drömjul. Den där julen då allt bara fungerar och då du inte sitter och flåsar av utmattning i ett hörn när julafton äntligen står för dörren.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: