Kaylas

IDAG ÄR EN NY DAG

Kategori: Vardagsliv

Att ta med sig gårdagens bekymmer i de första tankarna jag har på morgonen kommer aldrig att ge mig en bra dag. Jag är tacksam varje dag jag vaknar. Där ska jag lägga min medvetna grund för dagen.
 
Självklart så försvinner inte bekymren för det. Men det hjälper mig att klara av dem bättre. Idag är en ny dag. Och bara för att gårdagens bekymmer tyngde mig, så är det inget som säger att de behöver styra min dag idag.

Det finns så mycket mer än bekymmer i livet. De fina sakerna är så många fler än de som tynger mig, bara jag ser mig omkring. Men det missar jag att se, om jag inte tar hand om dem, vårdar dem och uppmärksammar dem.

Sedan får jag aldrig glömma eller försöka fly från gårdagen. Jag får bearbeta den, och i det arbetet stannar jag inte vid att se det hemska och smärtsamma, utan ser vidare och ser vad det förgångna har fört mig till, och vart jag är idag.

Jag tillåter inga bekymmer hindra mig för att leva idag. Jag tillåter inte få saker hindra mig, när jag har så många fler saker att njuta av, och som för mig framåt. Tacksamhet - och att ta hand om det jag vill ha, för mig framåt JUST IDAG. Det andra behöver jag lämna bakom mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: