Kaylas

SJUKT HOPPLÖST

Kategori: Vardagsliv

Idag har jag varit sjuk och hemma i 4 veckor – och fortfarande vet ingen vad det é för fel… Det känns så hopplöst alltihop. Jag har pendlat fram och tillbaka mellan tandläkare-vårdcentral-akuten. Utan någon större hjälp. Har dragit ut en tand, ätit 2 penicillinkurer, tagit en del blodprover, men mår fortfarande skit. 5 kg har jag också gått ner…

Vissa dagar é bättre, men inte riktigt bra. Det é bara höger ansiktshalva som é konstigt, det stramar i kind och hals. Det trycker mot örat, det värker ut mot tinningen och bakom örat. Det känns svullet och bedövat, men ser normalt ut. Muskler och nerver ”låser” sig emellan. Det é är svårt att tugga, svälja och prata också emellanåt.
Jag har ingen ork alls, absolut ingen. Orkar ingenting, ligger mest hela dagarna antingen i sängen eller i tv-soffan. Sitter en liten stund vid datorn iaf, måste ju kolla mail och sköta mina sidor iaf. De gånger jag får för mig att jag ska göra nåt, t.ex. diska eller så – så känns det som jag sprungit maraton eller liknande. Är såå trött.

Har blivit sjukskriven 2 månader, till den sista maj. Läkaren på våc har skickat remiss till neurolog och datortomografi. Så nu väntar jag på det och hoppas jag får tid snabbt.

Det enda positiva med detta är att jag slutat röka. Idag har jag varit rökfri 1 månad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: